23 Ağustos 2009 Pazar

Harry Potter and the Order of Phoenix/Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı

Bu filmi izleyeceğim diye paralandım resmen bugün. Hiç izlemek aklımda yoktu, üstelik ben mi çektim filmi onu bile hatırlamıyorum. Çektiysem bile memo için çekmişimdir muhakkak.

Hariciyi karıştırırken bunun altyazısı olmadığını gördüm, dakikalarca altyazı aradım. Baktım olmuyor hiçbiri, yakın olan bir tanesini senkronlayayım diye 2 saat uğraştım(abartı değil, işim gücüm yokmuş gibi harbiden iki saat uğraştım). Sonra fenalık geldi bırakıp ingilizce izleyeyim dedim ama anlamadığım yerler çıkınca senkronlayamadığım altyazıyı not defterinde açıp yandan anlamadığıma baka küçük ekran izledim. Niye bu çaba, sanki oscarlık film izliyormuş gibi anlayamadım ama...

Film boktan br uyarlama. Özeti bu yani. Hikaye zaten biliniyor diye mi yaptılar bunu bilmiyorum ama kitabın konusuna vakıf olmayan biri hö diyebilir. Her ne kadar devam filmi olsa da ve öncesinden destek alıyor olsa da bu kadar kopuk ilerlemesi gerekmiyor. Sahneler güzel, ışık güzel, oyuncular zaten alemin en kaliteli oyuncuları; senarist sıçmış direk olaya... Ya da bir rivayete göre Rowling çok müdahele ettiğinden oluyor bunlar.

Filmin hikayesi malum, Harry Potter. Harry Potter diyince çocuk filmi olarak anlaşılmasın tabii. Bu filmler ilk başladığında takip eden 7-16 yaş kitlesi vardı. Kitapları okudular, filmleri takip ettiler... O takip eden ahaliyle Harry Potter'ın oyuncuları beraber büyüdüler gibi bir şey. İlk fildeki Daniel Radcliffle son fildekini ahanda altta yan yana koyuyorum.



Ben de buna benzer bir değişim geçirdim Harry Potter filmleri süregiderken ama tabii ki kendi karşılaştırmalı hallerimi koynuyorum:) Bir benzer karşılaştırma da Robert Pattinson için var elbette. Zira bir önceki Harry Potter'da Cedric Diggory'i oynuyordu, şimdi alemin en karizmatik vampiri...Ama fark bu kadar çarpıcı değil, o yüzden tercih etmedim. Kısacası aslında Harry Potter film olarak çıktığı ilk zamanlardaki kitleyi aldı, taşıdı ve şimdi o yaş grububa film yapıyor aslında. Film karanlık bir film. Hem ışık olarak hem hikaye olarak. Çünkü insanın sadece iyi ya da kötü olmadığını anlatan bir hikayesi var bu filmin(anlatmayı becerebildiğini söylersem yalan olur). İçinde ikisi de var ve sen hangisini seçersen osun. Ama film bunu anlatmayı pek becermiyor. Uyarlandığı kitap 5.kitap ki Harry Potter'ın aslında insan olduğu kitaptır. Harry, kitapta gerçek acı, saf aşk, ergenlik sancısı, kızgınlık, pişmanlık, kırgınlık hayata dair kavramları oturtma çabası ve daha bir sürü duygu içinde gidip geliyor. Kullanabilmelilerdi bunu. Ama dayamışlar görsel efekti, başka bir hikaye yok ortalıkta. Ara ara güzel sahneler var o kadar. Harry'nin bütün yaz neden yalnız kaldığını, Dumbledore'a neden kızdığı ve kızması gerektiğini, Sirius ölünce çektiği acıyı anlatan hiçbir şey yok. Bir-iki sahne bir şeyler anlatıyorlar ve duygu örgüsü tak diye kopuyor. Kardeşim senaryosunu bana emanet etmelilerdi bu filmin, ben daha iyi yazrdım:P

Efektler bütün Harry Potterların en iyisi. Özellikle Bakanlıktaki savaş sahnesi güzel olmuş. Bir tek dev bir acayip gözüktü gözüme onun dışında gayet iyiydi. Işık, ışık diyip duruyorum ama ışık kullanımı çok güzeldi be!

Oyunculukları uzun uzun anlatmaya gerek yok. %90'ının İngilizlerin oluşturuduğu baba bir film kadrosu var. Severus Snape manyaklığımın sebebi biraz da rolü oynayan Alan Rickman'dır mesela. Kurban olduğum insan, iyi kötü her rolü süper mi oynar insan! Keşke kitapta uzun uzadıya anlatılan o Snape'in okuldaki haline James Potter ve Sirius Black'in yaptığı işkneceyi kesmeselerdi. Kitaptaki olay örgüsünde yeri büyüktü o olayın. Sirius Black öldüğünden bir sonraki filme Gary Olman yok, ama yerine Bellatrix rolünde Helena Bonham Carter geldi. Pek gözükmedi bu filmde kendisi, gözüktüğü yerlerde döktürdü, bir sonraki filmde daha da döktürecek bekliyorum. Seçki yaparak sunmak gerekirse filmde Emma Thompson, Maggie Smith, Ralph Fiennes ve tiyatrocuların ağırlıkta olduğu daha bir sürü baba oyuncu oynuyor. Genç oyuncuları saymıyorum, pişme yolunda ilerlemekteler. Ama Ginny'i oynayan Bonnie Wrigth bir dahaki filmde nasıl oynayacak merak ediyorum. Rolü bir dahakine daha fazla olmalı... En azından kitapta öyleydi. Ha bir de daha önceden seyredip seyretmediğimi hatırlamadığım ama bu filmde hayran kaldığım biri var. Dolores Umbridge rolündeki Imelda Staunton! Psikopat kadın, nasıl bir sinir etti beni filmde. Öbür filmde muhtemelen çok fazla rolü olmayacak. Arada belki bir iki sahne, tüh be! Ha bir de Harry Potter ve ekürileri var. İçlerinden en iyisi Emma Watson, o kız bence gelecek vaadediyor. Neyse kısaca oyuncular iyi, görüntü güzel ama berbat bir uyarlama.

Hanimiş: Oyunculukları uzun uzun anlatmaya gerek yok diyip en uzun orayı anlatmışım :D

1 yorum: