6 Temmuz 2009 Pazartesi

Twilight/Alacakaranlık


İzledim-okudum-izledim sıralamasını yaptığımdan yazmazsam çatlarım! Binbir methiyeden sonra filmi izledim, sonra meraktan kitabı okudum, sonra nasıl bir uyarlama olmuş diye tekrar izledim. Üşenemeyişim takdire şayan doğrusu. Zira kitap mı film mi daha iyi konusuna Alacakaranlık söz konusu olunca hangisi daha tırt diye yaklaşıyorum. Ha bu bir pazarlama olayı, ben kitapları okumaya ve filmleri izlemeye devam edecek miyim?Evet! Zira Edward'a aşık oldum!

Aşık olunası roman/film karakterinin varlığı olmasa çekilecek gibi değil. Teknik açıdan(görende atilla dorsay sanacak:))film çok sadık bir uyarlama; neredeyse birebir çekmişler. Işık güzel kullanılmış. Yönetim kötüydü; bir sağdan bir soldan yapılan çekimler, herhangi bir diziden beterdi. Vampir oyuncular genellikle iyi seçilmiş. Hele Edward mükemmel seçim:) O değil de ciddi ciddi 13-14 yaşında olmak istedim bir ara. Yapacağınız bütün saçmalıklar yaşınızın sersemliğine verildiğinden yapmak daha meşru oluyor. Mesela şu an o yaşlarda olsaydım eminim duvarımda bir adet Robert Pattinson posteri olurdu:) Hayır, şimdi de asasım var.Ama yanlış anlaşılacak ve yaşıma verilmeyecek. Zamanında Mehmet Ali Alabora posterine bile(evet, o adamın en çirkin haline hayrandım) bıyık altından gülüyordu herkes. Ay bizim sülale birbirine anlatıyordu resmen "Cananın odasında kocaman Memoli posteri var." diye. Şimdi ben Robert Pattinson posteri assam olacak dedikoduyu düşünemiyorum. O yüzden kendimi engelleyerek aşkımı içime gömüyor ve filmi yazmaya devam ediyorum.


Başrol oyuncuları iyi oynamıyor bence. Nedir bu derin çelişki diyenlere selam eder, gözlerinden öperim. Evet, Robert Pattinson mükemmel seçim ama iyi oynadığını söylersem yalan olur. Kristen Stewart'ı niye Bella rolüne seçmişler zaten anlamadım. Hani ilk baktığımda da tuhaf gelmişti gözüme ama kitabı okuduktan sonra iyice ne alaka dedim. Sanki bu yavrumu zorla oynatmışlar. Ama Kristen Stewart'la Robert Pattinson arasında mükemmel bir çekim var, gerçekten aşıklar mı yoksa rol mu yapıyorlar bilmiyorum ama rolse ve bu çekim yapaysa oyunculuklarını o zaman takdir edebilirim:)Neyse diğerleri de öyle çok parlak değillerdi, oyunculuk açısından yani. Fakat o Jasper çok gözükmemesine rağmen gayet iyi oynuyıordu. Hani çok iyi bir film değil. Fecaat makyajlar beni benden aldı. Edward'ın sağa sola iz bırakan kırmızı dudakları, Carlisle'ın vampir doğallığından uzak bembeyaz yüzü(vampir doğallığı neyse artık:P) filan kötüydü.

Ha bazı yerleri güzeldi. Mesela mezuniyet keplerinden oluşan süper koleksiyon(Ben de yapıcam, nasılsa mezun olamıyorum br türlü:)), sikmişim vampir-insan aşkının ızdırabını inceldiği yerden kopsun diyen Edward'ın 80lerden fırlama bir gözlüğü takıp Bella'yla okulun içine girişi ve beyzbol oynayan vampirler:D Özellikle Alice'in beyzbol topunu fırlatırken bacağını 120 derece kaldırışını çok pis kıskandım. Şahsen denedim, elimizde o büyüklükte gönye yok ama taş çatlasın 75 derece kalkıyor, üstelik kıvrılarak; bunu kanıtlıcam, azzzzz sonra!

Filmin en can alıcı yeri müzikleriydi herhalde. Carter Burwell yapmış müziklerini şimdi baktım ki iyi etmiş. İyi etmişler bu adama müzikleri teslim etmekle. Filmin kat kat üstünde kalitede bir müziğe sahip. Ay yazmaktan çok sıkıldım, boş zamanınız varsa tavsiye ederim, zaman doldurmalık ortalama bir film(Gerçi dün bunu birine diyecek oldum, bana bir itiraz bir kıymet sorma gitsin!). Ha içimdeki rpatzz hayranlığı bambaşka o ayrı:)

Hanimiş:Yaş kompleksi olan ve 90lı yıllardan önce doğanlar seyretmesin. Oyuncuların %90ının yaşı 23-17 arasında değişiyor, yani içlerinde 1992 doğumlu olanlar var! Millet neler yapıyor, ben de burada %99'unu arkadaşlarımın oluşturduğu bir kitleye film eleştirisi yapıyorum. Evet, benim yaş kompkleksim var böhüüüüü!

1 yorum:

  1. Benimde var:)Bir alttaki yazına yorum yaparken anlayacaksın :)

    YanıtlaSil