10 Nisan 2010 Cumartesi

29.İstanbul Film Festivali/3-18 Nisan 2010


Başlayalı bir hafta oluyor, sorsanız ben biletleri zaten 19 martta, ön satışta aldım, ama ancak şimdi yazabiliyorum. Şimdilik iki filme gidebildim gerçi, benim asıl filmlerim haftaya. Gerçi Emek'siz bir festivali neyliyim o ayrı ama... Teknik olarak bariz aksaklığı var bu sene festivalin. Bir kere Sinepop ve Yeni Rüya gayet kötü(bugün bir vatandaş filmi koltuk koluyla izledi mesela). Bilet satış desen ayrı terane, Tiyatro Festivalinin de biletleri çıktı ve onlar da Atlas'ta satılıyor, ortalık karman çorman. Emek zaten yok. 19 martta bilet sırasında öğrediğimizden beri Ezgi'yle dönüp dönüp birbirimize hayıflanıyoruz, Emek niye yok?! Elimizde bir Beyoğlu kaldı sinema gibi sinema, o da kapanacak diye ödüm patlıyor. Ha bu arada Yeni Rüya, Rüya Sineması'ndan devşirildi malum, hani iki süper film birden hesabı:) Koltuklar kesin yenilenmiştir lafı döndü durdu bir ara, teselli ediyorduk birbirimizi ama bence yenilenmemiş abicim. Bugün bunu gördüm bunu söylerim:P

Ama her eşye rağmen en güzeli ne derseniz, İstiklal Caddesi'nde dolanıp duran insan kalabalığının çoğunda İstanbul Film Festivali'yle ilgili bir şey olması... Bilet, kitapçık, çizelge... Bütün o kalabalıkla, birilerinin anlattığı hikayeleri aynı anda dinleyip ağlayıp gülme hissini seviyorum. Herhangi bir film değil, o an hepimiz, aynı anda, hiç olmadığımız kadar sinema için ordayız. Eski sinema salonlarında, alışveriş merkezi sinema salonlarının konforundan uzak gözükse de elinde çayıyla sıkış tepiş, birbirini ezerek geçen insanların aynı heyecanlarla koltuklarına yerleştiğini görmek, neredeyse tam dolu bir salonla pür dikkat film izlemek, film bittikten sonra emek verenleri alkışlamak(entel festival seyircisi:)) normalde sinemada izlediğin filmle aynı değil.

Bu kadar yazıdan sonra çıkacağınız sonucu tahmin eder gibiyim. Entelim evet, hatta dantelim de...Üstelik entel dantel bi de kuntel olmak yetmiyor, bunu sizin gözünüze sokuyorum:D evet anacım, "ister vuuuuur, ister okşaaaa, ister tuuut, ister yollaaa, ister seeeeev, ister zorlaaaa ben böyleeeeeğiiiim!" Bu şehrin sinema adına tek medar-ı iftiharı bu bence, umarım gün gelir bozmaz kendini.

29.İstanbul Film Festivali başladı a dostlar! Duyduk duymadık duyurmadık demeyin!

4 yorum:

  1. Orası Rüya sineması canım Yeni Melek değil ha ha ha. Koltuklar değişse iyi olur bir arkadaşımın yorumuna göre 'Yılların menisi var orada temizle, temizle geçmez' kırmıştı beni gülmekten.

    Ee film önerilerin neler? Ben 'Ana' ya gidecektim ama kaçırdım gününü :(

    24 NİSAN Cumartesiye program yapma tamam mı? :D

    YanıtlaSil
  2. evet onu da bugün bir arkadaş dedi filme girerken ne yeni meleği diye:) aklım yeni melekte kaldı zaar, kapandı gitti caaanım mekan. film önerilerim neler, tek başına bir adamdı bugün gittim, ama başka bir seansı var mı bilmiyorum. bir de yarışma kısmına eklenen uluma var, onu çok merak ediyorum. gerçi ona bilet almadım sonradan girdi programa, kaldı mı bilmiyorum, bir deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  3. melekleri düzelttim şimdi, rüya yaptım, aksaklık için özrü diliyorum:)

    YanıtlaSil
  4. bu arada yapmam aldım ben mesajı:D

    YanıtlaSil